دستگیره سرویس بهداشتی معلولین

دستگیره سالمندی
زمان مطالعه: 8 دقیقه

دستگیره سرویس بهداشتی معلولین چه کاربردی دارد؟ خرید بهترین دستگیره بهداشتی معلولین در سایت کینگ مد…

دستگیره ها و تجهیزات سالمندی و کمکی جهت آسایش و کمک به سالمندان، معلولین، جانبازان و یا کسانی که برای تکیه دادن یا بلند شدن نیازمند تکیه گاه قوی هستند کاربرد دارد.

خرید دستگیره سرویس بهداشتی معلولین

 دستگیره سرویس بهداشتی معلولین چیست؟

همه‌ی افراد روزی پیر می‌شوند و به طور کلی در هر خانواده‌ای فردی مسن وجود دارد که شاید قادر به انجام امورات روزمره‌ی خود نباشد. اما افراد دیگر هم ممکن است از حمل و نقل سالمندان و حتی افراد بیمار و ناتوان جسمی و معلول خسته شده باشند و دچار بیماری‌های عضلانی شوند!

فضاهای شهری بر اساس تساوی حقوق شهروندی به همه شهروندان از هر گروه و طیفی تعلق دارد . اما بسیاری از گروه های اجتماعی به دلیل نبود شرایط مناسب سازی ، امکان استفاده از این محیط را دارا نمی باشند . همه آحاد جامعه باید قادر باشند آزادانه و بدون خطر در محیط پیرامون خود اعم از ساختمان ها و اماکن عمومی ، معابر شهری ، مراکز تفریحی و تجاری ، بیمارستان ها و مراکز درمانی ، هتل ها و ادراجات دولتی تردد کرده و از کلیه حقوق اجتماعی خود بر خوردار باشند . مناسب سازی محیط زندگی معلولین با توانمند سازی معلولین ارتباط مستقیمی دارد . با مناسب سازی محیط زندگی معلولین می توان شرایط و امکان استقلال ، خود باوری ، خود اتکایی نسبی حرکنی ، شغلی و مالی معلولین را فراهم نمود . مناسب سازی یعنی ایجاد محیط های بدون مانع و یا تسهیل دسترسی برای همه افراد جامعه اعم از سالمندان و معلولین ، مناسب سازی محیط یکی از راهکارهای ارتقائ کیفیت زندگی برای کلیه افراد جامع به ویژه افراد دارای معلولیت است . قانون جامع حمایت از حقوق معلولان در ماده 2 خود به این مهم اشاره کرده است که کلیه وزارتخانه ها ، موسسات و سازمان ها و شرکت های دولتی و نهاد های عمومی و انقلابی موظفند در طراحی ، تولید و احداث ساختمان ها و اماکن عمومی و معابر و وسایل خدماتی به نحوی عمل نمایند که امکان دسترسی و بهره مندی از آنها برای معلولین همچون افراد عادی فراهم شود.

کاربرد دستگیره سرویس بهداشتی معلولین

دستگیره سرویس بهداشتی معلولین یکی از لوازم ساختمان است که بیشتر در سرویس های بهداشتی و حمام ها نصب میشود، این دستگیره ها نه تنها در خانه ها بلکه در هتل ها و بیمارستان ها کاربرد دارد و از خطر افتادن احتمالی سالمندان، بیماران یا زنان باردار جلوگیری میکند یا به آنها در نشستن و برخاستن و یا حفظ تعادل کمک میکند که در سالمندان و معلولین باعث بازیابی استقلال فردی آنها میشود.

زنگ نزدن وسایل استیل در حمام و دستشویی یکی از مهم ترین دغدغه هاست و این دستگیره های سرویس بهداشتی معلولین دارای بدنه استیل بوده و استیل نیز ضد زنگ است، همچنین این دستگیره از مقاومت و استحکام بالایی برخوردار است، این دستگیره ها به دلیل دارا بودن طرح های زیبا و شکیل، میتوان از آنها به عنوان جا حوله ای در حمام ها و سرویس های بهداشتی نیز استفاده کرد.

دستگیره های سالمندی و کمکی به راحتی قابل نصب و جاگذاری هستند و نیاز به راه اندازی پیچیده ای ندارد و میتوانید به راحتی و کمترین هزینه میتوانید آن را تهیه و نصب کنید، دستگیره هایی با زاویه های ۳۰الی ۹۰ درجه باعث ایجاد حفظ تعادل و جلوگیری از لیز خوردگی میشود، هچنین در مقابل فشار وارده تحمل بالایی دارد و از جنس فولاد و رنگ الکترواستاتیک میباشد، این دو خصوصیات در کنار هم به دستگیره اجازه مقاومت بالایی را میدهند.

دستگیره ها و تجهیزات سالمندی و کمکی به جهت کمک و آسایش بیشتر برای افراد سالمند، معلولین، جانبازان و یا کسانی که برای بلند شدن یا تکیه دادن نیازمند یک تکیه گاه قوی هستند،کاربرد دارد و بیشتر در سرویس های بهداشتی یاحمام نصب می شوند.

خرید اسکوتر معلولین

از جمله مهم ترین کاربردهای دستگیره سرویس بهداشتی معلولین:

  • کنار توالت‌های ایرانی. برای راحت بلند شدن و نشستن بیمار و سالمندان در توالت ایرانی
  • کنار توالت‌های فرنگی: معمولا افراد سالمند و بیمار و معلول از دستشویی‌های فرنگی استفاده می‌کنند. این دستگیره به آن‌ها کمک می‌کند که به راحتی و بدون نیاز به کمک فرد دیگری روی توالت‌های فرنگی بنشینند.
  • در کنار راه پله‌ها:‌ این مورد برای استفاده‌ی همه‌ی افراد می‌باشد. یعنی افراد معمولی هم که می‌خواهند از پله رفت و آمد کنند می‌توانند از دستگیره‌ی سالمندان استفاده کنند.
  • در کنار صندلی و مبل و تخت: اگر دستگیره سرویس بهداشتی سالمندان را در کنار صندلی و مبل و تخت قرار دهید خودشان می‌توانند بدون نیاز به کمک کسی روی تخت بنشینند و یا بلند شوند.
  • به صورت کلی از دستگیره سرویس بهداشتی سالمندان در هر نقطه‌ای که نیاز به کمک برای نشستن و بلند شدن و … نیاز هست می‌توان استفاده کرد.
  • همچنین قابل استفاده برای افراد معمولی نیز هست. برای نصب در کنار استخر و سونا و جکوزی و… که ایمنی اشخاص در آن رعایت شود.

علاوه بر استفاده خانگی دستگیره های دیواری ، از دیگر کاربرد های آن در هتل ها و بیمارستان ها می باشد. تجهیزات کمکی و سالمندی ، باعث کاهش ریسک خطرات ناشی از افتادن در بیماران ، سالمندان و زنان باردار و نیز کمک به نشست و برخاست و حفظ تعادل معلولین و سالمندان و بازیابی استقلال فردی آن ها شده و قابل نصب در سرویس بهداشتی،حمام و راه رو ها (کنار توالت فرنگی و زمینی ، روشویی و زیر دوش حمام) می باشد.

  • در ساختمان های عمومی تعبیه سرویس بهداشتی نخصوص افراد معلول الزامی است .
  • کف فضای سرویس بهداشتی باید غیر لغزنده باشد . 
  • حداقل اندازه فضای سرویس بهداشتی باید 150 در 170 سانتیمتر باشد تا گردش صندلی چرخدار در آن امکان پذیر باشد . 
  • درب سرویس بهداشتی باید به طرف بیرون باز شود تا گشودن ان در مواقع اضطراری از بیرون امکان پذیر باشد . 
  • نصب کاسه مستراح فرنگی به ارتفاع 45 سانتیمتر از کف و با فاصله 30 سانتیمتر از دیوار مجاور الزامی است . 
  • نصب میله های دستگرد با مشخصات بند 1-1-6  در طرفین کاسه مستراح به ارتفاع 70 سانتیمتر از کف سرویس بهداشتی و 20 سانتیمتر جلوتر از لبه کاسه توالت الزامی است . 
  • نصب میله های دستگرد کمکی عمودی با فاصله 30 سانتیمتر جلو تر از کاسه توالت و 40 سانتیمتر بالاتر از نشیمنگاه  مستراح بر روی دیوار مجاور اجباری است . دامنه نوسان میله ها ی عمودی باید 80 تا 120 سانتیمتر از کف باشد . 
  • نصب میله های دستگرد اضافی افقی بر روی قسمت داخلی درب به ارتفاع 80 سانتیمتر از کف و حداکثر 15 سانتیمتر فاصله از محور لولا و با طول حداقل 30 سانتیمتر الزامی است . 
  • کاسه دست شویی باید در فضایی به ابعاد 75 در 120 سانتیمتر قرار گیرد تا دستیابی از روبه رو را فراهم سازد . 
  • پیش بینی فضای آزاد به ارتفاع  75 سانتیمتر از کف سرویس بهداشتی مخصوص معلولین تا لبه دستشویی الزامی است . عمق فضاهای آزاد برای زانو باید 20 سانتیمتر و برای نوک پا 45 سانتیمتر باشد . 

دستگیره سالمندی

دستگیره های سالمندی یا همان دستگیره سرویس بهداشتی معلولین دارای بدنه استیل و ضد زنگ بوده و بسیار محکم هستند، همچنین یکی از دغدغه های استفاده وسائل در حمام زنگ زدن است و با توجه به اینکه بدنه این دستگیره از استیل بوده و استیل نیز ضد زنگ می باشد ،یک انتخاب مناسب برای استفاده در حمام و سرویس بهداشتی است.

همچنین بدلیل اینکه این نوع از دستگیره سرویس بهداشتی معلولین دارای طراحی بسیار زیبا می باشند، می توان از آن برای استفاده به عنوان جا حوله ای در سرویس های بهداشتی و حمام نیز استفاده نمود.

ویژگی های دستگیره سرویس بهداشتی معلولین

ویژگی های خرید دستگیره سرویس بهداشتی معلولین

  • عدم وجود پله و ارتفاع درب ورودی سرویس بهداشتی ، آستانه درب سرویس بهداشتی باید با کف هم سطح باشد تا یک سطح صاف و بدون مانع برای حرکت صندلی چرخدار و یا ویلچر فراهم آید . دستگیره درب  سرویس بهداشتی باید به گونه ای باشد که استفاده از آن برای افراد معلول آسان باشد و بهتر است از نوع اهرمی تهیه شده باشد . 
  • عدم وجود سطح شیب دار و یا شیب نامناسب 
  • عرض مناسب درب ورودی سرویس بهداشتی مخصوص سالمندان و معلولان نباید کمتر از 82 سانتیمتر بوده  و یا معادل 32 اینچ باشد . درب سرویس بهداشتی معلولان نباید به  طرف داخل باز شود بلکه باید به طرف بیرون باز شود تا در صورت نیاز بتوان درب را به آسانی باز کرد و به فرد معلول کمک رساند . 
  •  سهولت و راحتی در باز و بسته شدن درب ورودی سرویس بهداشتی مخصوص معلولان 
  • فضای داخلی سرویس بهداشتی با شعاع 150 سانتی متر که امکان مانور صندلی چرخدار را فراهم آورد . ابتدا اگر به ناچار فضای داخلی سرویس کوچک تر بود ، در صورتی که ویلچر بتواند یک چرخش سه نقطه ای هم داشته باشد قابل قبول است . 
  • ارتفاع نشیمنگاه صندلی توالت فرنگی در سرویس های مناسب سازی شده برای معلولین باید حداکثر 47 سانتیمتر برابیر با 18 اینچ از کف سرویس بهداشتی باشد . 
  • استفاده از دستگیره های کمکی سالمندان و معلولین به صورت عمودی و افقی در اطراف توالت فرنگی برای کمک به حفظ تعادل افراد کم توان و کمک به بلند شدن و نشستن آن ها برروی توالت فرنگی بسیار مثمر ثمر می باشد . 
  • نصب روشویی در ارتفاع حداکثر 78 سانتی متر از کف سرویس بهداشتی الزامی می باشد . 
  • روشویی مخصوص سرویس بهد اشتی افراد معلول و یا سالمندی که از ویلچر استفاده می کنند ،  باید بدون پایه بوده تا امکان قرار گیری صندلی چرخدار در زیر آن میسر باشد . به طوری که زانوهای فرد ویلچری به راحتی در زیر روشویی قرار گیرد . 
  • قرار گرفتن آینه با قابلیت تنظیم زاویه دید برای افرادی که از ویلچر استفاده می کنند . 
  • سایر امکانت هم باید طوری نصب شوند که به راحتی در دسترس فرد در حالت نشسته قرار داشته باشند . 
  • قرا گرفتن ظرف مایع صابون ، خشک کن دست ، دستمال توالت در ارتفاع مناسب 
  • کف سرویس بهداشتی باید کاملا ضد لغزش باشد . استفاده از مصالح و سرامیک های عاج د ار ، کف پوش های ضد لغزش و یا نوار های ضد لغزش می تواند در جلوگیری از لیز خوردن و افتادن سالمندان و معلولین در سرویس بهداشتی موثر باشد.

راهنمای خرید ویلچرپله رو

برای خرید دستگیره سرویس بهداشتی معلولین با ما تماس بگیرید.

 

قیمت دستگیره سرویس بهداشتی معلولین

قیمت این دستگیره بر اساس نوع استفاده و مکانی که قرار است تعبیه شود متفاوت می باشد. برای اطلاع از قیمت دستگیره سرویس بهداشتی معلولین با ما کینگ مد در تماس باشید.

مقالات مرتبط

راهنمای خرید اسکوتر برقی
تجهیزات توانبخشی

خرید اسکوتر معلولین

زمان مطالعه: 9 دقیقه خرید اسکوتر معلولین به چه افرادی پیشنهاد می شود؟ مزایای خرید اسکوتر معلولین چیست؟  اسکوتر برقی معلولین بهتر است یا ویلچرپله؟ برای اینکه به پاسخ

توضیحات بیشتر »
نکات خرید وسایل توانبخشی دست
تجهیزات توانبخشی

وسایل توانبخشی دست

زمان مطالعه: 5 دقیقه وسایل توانبخشی دست کدام ها هستند؟ بهترین راه برای بازگشت توان و نیروی دست بعد از سکته مغزی و تصادف و… کدام ها می باشد؟ 

توضیحات بیشتر »

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *