خرید اسکوتر معلولین

راهنمای خرید اسکوتر برقی
زمان مطالعه: 9 دقیقه

خرید اسکوتر معلولین به چه افرادی پیشنهاد می شود؟ مزایای خرید اسکوتر معلولین چیست؟ 

اسکوتر برقی معلولین بهتر است یا ویلچرپله؟

برای اینکه به پاسخ درستی برسید و بهترین انتخاب را داشته باشید تا انتهای این مقاله همراه ما باشید. 

فیلم راهنمای خرید اسکوتر معلولین

جهت آشنایی بیشتر با محصول اسکوتر معلولین ایرانی می توانید فیلم زیر را با دقت مشاهده کنید و با کارشناسان کینگ مد تماس بگیرید.

مزایای خرید اسکوتر معلولین

اسکوترهای متحرک چهار چرخ برای افرادی که محدودیت حرکتی دارند ولی در مواقع نیاز قادر به حرکت می باشند، بسیار مفید و کاربردی است. درمقایسه با ویلچر، اسکوترهای متحرک چهار چرخ برقی طوری طراحی شده اند که بیشتر حس رانندگی با ماشین به فرد می دهد و از طرفی در مقایسه با اسکوتر های سه چرخ بسیار راحت تر و پایدارتر است

اسکوتر چهارچرخ یا اسکوتر سالمندان، وسیله نقلیه موتوری کوچکی است که به واسطه فناوری ساخت با نام اسکوتر برقی نیز شناخته می‌شود. این وسیله می‌تواند جلو و عقب برود یا به انتخاب شما با چهارچرخ محرک خود دور بزند. کاربر سالمند در حالت نشسته‌ای مشابه نشستن روی هر صندلی دیگری، روی اسکوتر چهارچرخ می‌نشیند و این وسیله را از طریق دسته فرمان هدایت می‌کند (این وسیله تا حدودی مشابه دوچرخه است.)

اسکوتر سالمندان با باتری یکپارچه کار می‌کند و نیاز به شارژ منظم و مداوم دارد. هر مدل اسکوتر چهارچرخ می‌تواند قدرت موتور متفاوتی داشته باشد، اما به طور کلی شما می‌توانید یک شارژ کامل را در  ۶ الی ۸  کیلومتر استفاده کنید. این در حالی است که مدل‌های پیشرفته‌تر می‌توانند تا ۳۰ کیلومتر هم دوام آورند. توجه شود که قدرت موتور متناسب با کاربرد دستگاه است. به عنوان مثال اسکوتر سالمندان مناسب برای استفاده در خیابان حداکثر برای ۸ کیلومتر شارژ دارد اما مدل‌های مناسب استفاده در پیاده‌رو، حداکثر برای ۴ کیلومتر حرکت شارژ دارند.

خرید اسکوتر معلولین

ویژگی‌های هر اسکوتر چهارچرخ می‌تواند میزان کاربرد آن را گسترش داده یا محدود کند. بنابراین در زمان انتخاب و خرید اسکوتر برقی ابتدا توجه داشته باشید که با چه هدفی این اسکوتر سالمندان را انتخاب می‌کنید. برخی ویزگی‌ها که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد، از جمله مهم‌ترین این ویزگی‌ها هستند که باید هر اسکوتر چهارچرخی از آن‌ها بهره‌مند باشد.

علاوه بر وسایلی که تصمیم به حمل به همراه خود دارید، قد و وزن شما نیز از عوامل مهمی هستند که بایستی حتماً در هنگام خرید اسکوتر متحرک در نظر بگیرید. اسکوتر معمولی مخصوص بزرگسالان تحمل وزنی در حدود ۱۱۰-۱۵۸ کیلوگرم را دارد. افرادی که انتظار تحمل وزنی بیش از این از اسکوتر خود دارند بایستی روی یک اسکوتری با ظرفیت تحمل وزنی سنگین تر سرمایه گذاری نمایند که بتواند وزن آنها را با حفظ همان سرعت پیشین تحمل کند. بسیاری از اسکوترهایی که با باتری کار می کنند برای افراد سبک وزن طراحی شده و قابل حمل می باشند. آنها قابلیت جدا شدن دارند و بنابراین به راحتی حمل می گردند، به این طریق طی مسیر با این وسیله نیز بسیار راحت تر خواهد بود.

اسکوتر حرکتی وسيله ای کمک حرکتی، مشابه ويلچر برقی است. اسکوتر برای افرادی در نظر گرفته شده است که از نظرحرکتی ناتوان است، به سختی می تواند راه برود و برای انجام کارها نیاز به کمک دیگری دارد .اسکوتر حرکتی شامل یک صندلی سوار بر۳ الی ۵ چرخ، صفحه ای تخت و يا جا پايـی برای قرار گرفتن پاها و فرمانی در جلو که هدایت چرخ ها و صندلی ها را برعهده دارد. نیروی محرکه ی اسکوتر را یک موتور الکتریکی با انرژی باتری که توسط خود اسکوتر حمل می شود تامین می کند.

تفاوت های زیادی ميان اسکوتر و ويلچربرقی وجود دارد.عمده ترين تفاوت آنها در استفاده از اين وسايل در خارج يا داخل خانه است.
ويلچرهای برقی گرانتربوده وبرای استفاده افرادی که قدرت بدنی پايين و عدم تعادل جسمانی دارند بسيار مناسب است. استفاده از ويلچر اغلب جنبه پزشکی وکمک درمانی دارد در حاليکه توانایـی اسکوتر فراتر از اين قابليت هاست. ویلچر برای انجام فعاليت های روزمره در منزل کاربرد بیشتری دارد اما اغلب برای استفاده از ویلچرها نیاز به کمک دیگران ضروریست.

اسکوتر حرکـتی بزرگتر بوده و برخلاف ويلچر برقی از معابر تنگ عبور می کند. اسکوتر اغلب دارای۳ يا ۴ چرخ است. کاربر اسکوتر بايد در کنترل آن توانمند باشد و به کمک دسته يا فرمان اسکوتر را هدايت کند.
به طور کلی اسکوتر حرکـتی برای افرادی که در حرکت و يا راه رفتن طولانی مدت دارای مشکل جزئی هستند وسيله ی بسیار مناسبی است.

انواع مدل های خرید اسکوتر معلولین

اسکوتر برقی معلولین مدل M150 شرکت کینگ مد به منظور حمل بیمار و پیمودن مسافت طولانی توسط افراد معلول استفاده می‌شود. این محصول با کیفیت عالی و قابل رقابت با مدل‌های خارجی توسط شرکت فنی مهندسین ایرانی تولید شده است. وزن دستگاه 90 کیلوگرم است و دارای موتور قدرتمند 500 وات است که با وجود آن قابلیت جابجایی افراد تا حداکثر وزن 150 کیلوگرم را دارد.

ماشین برقی مدل M150 با دارا بودن موتور 500 وات ساخت تایوان، توانایی حرکت با سرعت 12 کیلومتر بر ساعت را دارد . دارای توان بالا رفتن تا شیب 15 درصد است.

وزن ماشین برقی M150، حدود 90 کیلوگرم است و تا 150 کیلوگرم وزن را به راحتی تحمل می کند. منبع تغذیه این محصول دو عدد باتری سیلد اسید 12 ولت 40 یا 45 آمپر ساعت می باشد. باتری این دستگاه  حدودا 5 ساعت زمان نیاز دارد تا کامل شارژ شود.

ماشین برقی M150 دارای کمک فنر قوی است. همانطور که می دانید کمک فنرهای قوی باعث می شود  که ماشین یا هر وسیله نقلیه براحتی و بدون وارد کردن ضربه به کمر کاربر، از روی موانع و دست اندازهای خیابان حرکت کند. اسکوتر برقی معلولین دارای زیرآرنجی متحرک است که برای آسایش هرچه بیشتر کاربران توانیاب در زمان استفاده از ان تعبیه شده است.

سیستم چراغ و فلاشر این اسکوتر برقی باعث ایجاد امنیت برای کاربر، در هنگام استفاه از آن در شب می شود.

ماشین برقی M150 دارای سبد خرید جاداری است که برای قرارگرفتن وسایل کاربر طراحی شده است. ارتفاع صندلی آن متناسب با خواسته کاربر قابل تنظیم است.

اسکوتربرقی M150 و مشخصات فنی آن به صورت زیر می باشد: 

سرعت: قابل تنظیم تا 12 کیلومتر بر ساعت

پیمایش: 15 تا 20 کیلومتر

باتوجه به تاثیر وزن، سرعت، شیب استفاده و… پیمایش با یک بار شارژ کامل حدودی می باشد. 

موتور: یک عدد موتور 500 وات ساخت تایوان

وزن: 90 کیلوگرم

وزن قابل حمل: 150 کیلوگرم 

منبع تغذیه: دو عدد باتری سیلد اسید 12ولت 40 یا 45 آمپر ساعت 

زمان شارژ: شارژ کامل 5 ساعت 

شیب حرکت: توان بالارفتن شیب تا 12 درصد 

قابلیت: کمک فنر، زیر آرنجی متحرک، کمربند ایمنی، آینه بغل، تنظیم زاویه فرمان، سیستم چراغ و فلاشر، آنتی تیپ، سبدخرید

اسکوتربرقی X150 : 

سرعت: قابل تنظیم تا 15 کیلومتر بر ساعت

پیمایش: 15 تا 20 کیلومتر

باتوجه به تاثیر وزن، سرعت، شیب استفاده و… پیمایش با یک بار شارژ کامل حدودی می باشد. 

موتور: یک عدد موتور 500 وات ساخت تایوان

وزن: 84 کیلوگرم

وزن قابل حمل: 150 کیلوگرم 

منبع تغذیه: دو عدد باتری سیلد اسید 12ولت 28 یا 33 آمپر ساعت 

زمان شارژ: شارژ کامل 4 ساعت 

شیب حرکت: توان بالارفتن شیب تا 12 درصد 

قابلیت: کمک فنر، زیر آرنجی متحرک، کمربند ایمنی، آینه بغل، تنظیم زاویه فرمان، سیستم چراغ و فلاشر، آنتی تیپ، سبدخرید

نکات مهم خرید اسکوتر معلولین

انتخاب و خرید یک اسکوتر چهار چرخ برقی نباید کار چندان پیچیده و دشواری باشد، ولی چندین عامل وجود دارد که بهتراست قبل از تصمیم گیری به آنها توجه نمایید.

  • اندازه اسکوتر
  • نوع مسیری که قرار است در آن رانندگی کنید.
  • مسافتی که قرار است با این دستگاه طی شود.
  • عمر باتری
  • اولویت ها

به دلیل پراکندگی وزن راننده بر روی چهار چرخ، اسکوترهای چهار چرخ برقی یکی از گزینه های ایمن برای خرید هستند. اسکوترهای پهن تر، اگر با سرعت بالا رانده شوند خطر واژگون شدن دارند. اسکوترهای چهار چرخ برقی عملکردی مشابه با یک اتومبیل را دارند. دو چرخ عقب مختص هل دادن اسکوتر به سمت جلو بوده و دو چرخ جلو برای فرمان می باشند. اسکوترهای چهار چرخ برقی علاوه بر پایداری بالا بسیار بادوام نیز می باشند و در هنگام جابجایی در مسیرهای مورد نیاز راننده را ایمن نگاه می دارند. سرعت متوسط برای اسکوتر چهار چرخ ۸ کیلومتر در ساعت است.

ویژگی های خرید اسکوتر معلولین

برای افرادی که به دنبال اسکوتر های با سرعت جابجایی بالا می باشند اسکوتر EW-54R می تواند تا سرعتی حدود ۲۴ کیلومتر بر ساعت حرکت کند. قابلیت های سرعت و مدت زمانی که این وسیله برای رسیدن به سرعت مورد نظر نیاز دارد نیز از عوامل مهمی هستند که در هنگام خرید یک اسکوتر چهار چرخ برقی بایستی حتماً موردتوجه قرار گیرند.

قدرت و توان باتری نیز در هنگام خرید اسکوتر چهار چرخ برقی بایستی مورد توجه قرار گیرد. برای افرادی که علاقه مند به جابجایی با اسکوتر هستند، مقدار مسافتی که اسکوتر در هر بار شارژ می تواند طی کند، نیزبسیار حایز اهمیت خواهد بود. Breez یکی از اسکوترهایی است که برای مسافرت و جابجایی طراحی شده است و به منظور جابجایی راحت قطعات آن قابلیت جدا شدن از هم را دارند، شما می‌ توانید بعد از هر بار شارژ مسافتی در حدود ۳۲ کیلومتر را طی کنید.

سه ویژگی مهم ایمنی که باید در زمان خرید آن‌ها را جست‌و‌جوی کنید، عبارتند از:

  • چرخ‌های بدون لبه تیز
  • ترمز آسان برای استفاده
  • کنترل کننده تک دستی

برخی از مدل‌ها برای ایجاد امنیت بالاتر، باتری‌های بدون نشتی را نیز ارائه می‌دهند.

آیا با صندلی پله آشنایی دارید؟

انتخاب بهترین مدل اسکوتر معلولین

برای بسیاری از سالمندان از دست دادن تحرک، بخش ناراحت‌کننده‌ای از پیر شدن است. زمانی که راه رفتن در خانه یا رفتن به کتابخانه، فروشگاه‌ها و ملاقات با دوستان سخت می‌شود، یک اسکوتر چهارچرخ می‌تواند انتخاب عالی‌ای برای راحتی رفت و آمد باشد. استفاده از اسکوتر سالمندان، استقلال بسیاری برای سالمندان فراهم خواهد کرد و در واقع استقلال از دست‌رفته‌شان را به آن‌ها باز می‌گرداند. بدین صورت اعتماد به نفس آن‌ها بیشتر خواهد شد و می‌توانند در زندگی اجتماعی و فردی خود همچنان فعال باقی بمانند.

سرعت اسکوتر برقی بیمار را می‌توان تا 12 کیلومتر بر ساعت تنظیم نمود که موتور آن 500 وات است. این اسکوترها می‌توانند وزن را از 90 تا 120 الی 150 کیلو گرم تحمل کنند. برای شارژ مجدد این دستگاه به 5 ساعت زمان احتیاج خواهید داشت.

با استفاده از این دستگاه استقلال کافی برای بیمار یا معلول فراهم می‌شوند. کاربران می‌توانند با خیال راحت مسافت‎های طولانی را با آن طی کنند. با استفاده از این دستگاه می‌توانند در کمترین فضای ممکن دور بزنند.

این دستگاه از پایداری خوبی برخوردار است و آیتم‌های صندلی و نشستن‌های مختلفی را فراهم می‌کند. چرخ‌ این اسکوترها در سبک‌های متنوعی طراحی و تولید می‌شود. حتی در انتخاب باتری آن تنوع بسیار زیادی مشاهده خواهد شد.

از این دستگاه باید به صورت منظم نگهداری شود و در هنگام استفاده از آن استاندارهای لازم را رعایت کنید. معمولا این دستگاه رادر سطوح نرم مورد استفاده قرار دهید و نحوه استفاده خاصی ندارد می‌توانید با لمس کردن دکمه آن را هدایت کنید.

در بسیاری از این اسکوترها لوازم جانبی مفیدی وجود دارد که راحتی و آرامش هر چه بیشتر را برای کاربر فراهم می‌کند. اساسا این اسکوترها را می‌توانید در وزن‌های سبک‌تری هم انتخاب کنید.

آیا اسکوتر سالمندان را می‌توان هم در خانه و هم در فضای باز مورد استفاده قرار داد؟

در این پرسش نکات قابل توجهی وجود دارد و درک آن در درجه اول به کاربرد مورد انتظار کاربر و میزان حرکت وی بستگی دارد. مدل‌های تنوعی از اسکوتر سالمندان وجود دارند که بسته به کاربردشان، نوع حرکت متفاوتی ارائه می‌دهند. به عنوان مثال یک اسکوتر که برای حرکت در محیط داخل خانه طراحی شده است، نیازی به مقاوم‌سازی و دوام برای محیط خارج از خانه ندارد. اغلب اسکوتر سالمندان مناسب فضای داخلی خانه، سه چرخ هستند بدین صورت که دو چرخ در عقب بوده و یک چرخ در جلو طراحی شده است. کنترل یک چرخ در جلو بسیار راحت‌تر از دو چرخ است و دو چرخ در جلو اغلب برای مدل‌های مناسب برای محیط خارج از خانه طراحی می‌شوند. توجه داشته باشید که اسکوتر سالمندان مناسب برای محیط خارج از خانه، معمولا سنگین‌تر، محکم‌تر، بادوام‌تر هستند و همچنین دامنه چرخش بالاتری ارائه می‌دهند. البته این مدل‌ها ممکن است گران‌تر باشند. بنابراین ابتدا توجه داشته باشید که از اسکوتر سالمندان خریداری شده چه انتظاراتی دارید و پس از آن اقدامات خرید را آغاز کنید.

قیمت خرید اسکوتر معلولین در مشهد

قیمت خرید اسکوتر معلولین در مشهد کاملا بر اساس مدل و نوعی که شما انتخاب می کنید متفاوت می باشد. اما برای اطلاع دقیق از قیمت ها باید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

آیا باید یک اسکوتر سالمندان نو خریداری کنید یا نمونه‌های دسته دوم نیز کارآمد هستند؟

نمونه‌های دسته دوم به واسطه کارکرد گذشته‌شان از قیمت کمتری برخوردارند. اگر قصد خرید اسکوتر مناسب استفاده در داخل خانه را دارید، نمونه‌های دست دوم می‌تواند کارآمد باشد چراکه این نوع اسکوترها تحت شرایط سخت و موانع قرار نمی‌گیرند. در مقابل به دلیل آنکه در فضای خارج از خانه موانع آسیب‌زننده زیادی وجود دارد، اسکوترهای چهارچرخ مناسب استفاده خارج از خانه، با آسیب‌های بیشتری مواجه هستند و ممکن است کارآیی پایین‌تری از خود نشان دهند. بنابراین اگر قصد خرید نمونه‌های دسته دوم اسکوتر سالمندان را دارید، بهتر است قبل از پرداخت، تمامی سطوح و کارآیی اسکوتر را بررسی کنید.

 

مقالات مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *