خرید ربات توانبخشی دست

خرید ربات توانبخشی دست
زمان مطالعه: 5 دقیقه

ربات توانبخشی دست چه کاربردی دارد و برای چه افرادی مناسب می باشد؟ 

امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی افرادی که توانایی حرکتی خود را از دست داده اند می توانند بخشی از آن را بدست آورند. اما چگونه؟ با استفاده از تجهیزات توانبخشی! 

ربات توانبخشی دست هم یکی از انواع تجهیزات توانبخشی می باشد که قرار است در این مقاله آن را توضیح دهیم. با کینگ مد همراه باشید. 

دستگاه ربات توانبخشی دست

پیشرفت و توسعه برنامه‌های مختلف برای کمک به ورزش‌های درمانی و ارزیابی عملکرد سیستم حسی – حرکتی (توانایی حرکت) بیمار که در اینجا ربات‌ها به جای وسایل کمکی به عنوان کمک کننده درمان استفاده می‌شوند.

توانبخشی با استفاده از ربات‌ها برای بیمار قابل تحمل‌تر است و همچنین مشخص شده است برای بیمارانی که از مشکل حرکتی رنج می‌برند، مانند افراد با سکته مغزی یک روش موثر درمانی است.

آشنایی با ربات توانبخشی دست

تقریبا درصد بالایی از فعالیت های زندگی ما با دست هایمان انجام می شود،به‌طوری‌که هرگونه اختلال در عملکرد آن زندگی را به شدت تحت تاثیر قرار می دهد.ربات دست Hand of Hope یا دست امید تکنولوژی جدیدی است که بر مبنای آخرین پیشرفت‌های علم رباتیک و اعصاب، حرکت دست بیمارانی که در اثر سکته دچار اختلال شده اند را باز توانی می کند.

ربات توانبخشی دست یک دستگاه درمانی برای استفاده در حوزه توانبخشی عصبی-عضلانی دست است که به بیماران کمک کند تا از طریق آموزش و تناوب حرکتی ، قدرت دست را بازیابی کند.

ربات توانبخشی دست به عنوان یک مکانیزم بازخورد زیستی پیروی می کند که در آن سنسورهای الکترومیوگرافی سطح (sEMG) با دریافت سیگنال های عضلانی بیمار، دست را به حرکت و باز وبسته شدن انگشتان متمایل می کند. سیگنال ها بعد از پردازش و ساده سازی از طریق عکس العمل دیداری ف بیمار را ترغیب به ادامه حرکت دستان در طول یک جلسه درمانی می کند.

کاربرد ربات توانبخشی دست

  • ربات توانبخشی نیازهای بیمار را در روند بهبودی مانند یک درمانگر با تجربه متوجه نمی‌شود. ربات‌های امروزی توانایی درک ندارند، اما در آینده این قابلیت را نیز خواهند داشت. یکی دیگر از نکات مثبت استفاده از دستگاه‌های توانبخشی رباتیک این است که دیگر نیاز به صرف انرژی فیزیکی زیاد توسط درمانگران نیست.
  • نیاز به درمان مداوم برای زمان طولانی را تامین می کنند و نیز ربات های توانبخشی دستگاه‌هایی بسیار عالی برای استفاده به نقل از تعداد زیادی از بیماران، درمانگران و دانشمندانی است که به توانبخشی مراجعه کرده‌اند.
  • می‌توانید اندازه‌گیری‌های دقیقی از طریق حسگر (سنسور) دستگاه دریافت کنید. زمانی که دستگاه در حال اندازه‌گیری است شما باید مراقب باشید، زیرا ممکن است در عملکرد دستگاه به علت حرکاتی که بیمار برای خارج شدن از آن انجام می‌دهد اختلال ایجاد شود.
  • ربات توانبخشی دست نیازهای بیمار را در روند بهبودی مانند یک درمانگر با تجربه متوجه نمی‌شود. ربات‌های امروزی توانایی درک ندارند، اما در آینده این قابلیت را نیز خواهند داشت. یکی دیگر از نکات مثبت استفاده از دستگاه‌های توانبخشی رباتیک این است که دیگر نیاز به صرف انرژی فیزیکی زیاد توسط درمانگران نیست.
  • ربات‌های توان بخشی اندام تحتانی شامل ربات‌های اگزو اسکلتون (exoskleton)، ارتزهای پا و سیستم‌های موجود در کلینیک‌‌های توان بخشی است، که به تحمل وزن فرد کمک می‌کنند. از جمله وسایل کمکی برای راه رفتن معلولین می‌توان تردمیل‌های کمک‌کننده برای آموزش راه رفتن، آموزنده‌های ثابت راه رفتن، آموزنده راه رفتن به شکل صفحه پایی را نام برد.

  • افرادی که از بدو تولد به نوعی از ناتوانی مادرزادی رنج می برند.
  • افرادی که به دلیل برخی حادثه ها، بیماری ها یا آسیب ها، توانایی های جسمی آنها محدود شده است.
  • افراد مسنی که به دلیل پیری طبیعی به تدریج قدرت بدنی خود را از دست داده اند.

وسایل توانبخشی دست

قیمت ربات توانبخشی دست مشهد

قیمت این ربات بر اساس قیمت دلار و کاربرد آن کاملا متغیر می باشد. برای کسب اطلاعات دقیق بهتر است با ما تماس بگیرید و به صورت رایگان مشاوره بگیرید.

اهداف کلی دستکش رباتیک توانبخشی

توانبخشی رباتیک را می‌توان تحولی در مهندسی پزشکی و تعامل انسان و ربات دانست. در این زمینه پزشکان، درمان‌گران و مهندسان برای کمک به توانبخشی بیماران با هم همکاری می‌کنند.

اهداف اصلی در این زمینه شامل توسعه فناوری‌های قابل اجرا است که بتواند به راحتی توسط بیماران، درمانگران و پزشکان استفاده شود و با افزایش اثر بخشی درمان‌های کلینیکی منجر به تسهیل فعالیت های روزمره  بیماران گردد.

کاربرد ویلچر برقی پله رو 

 

حرکت همزمان هر دو دست می‌تواند نورون های آینه‌ای را فعال کند و مسیرهای عصبی طبیعی را از دست تا قسمت آسیب‌دیده کپی کند و در نتیجه باعث بهبود خودکار مغز شود. حالت آینه به دست آموزش دیده اجازه می دهد تا حرکات دست دیگر را یاد بگیرد.

خرید ربات توانبخشی دست

بریس ( نام عمومی برای وسایلی است که در اطراف اعضای بدن قرار می گیرد و آن را می پوشند) انگشت،دارای صفحه کنترل LCD و دکمه های قابل تنظیم است. طراحی بسیار کاربردی دارد و بیماران می توانند به وسیله آن از خود در خانه مراقبت کنند، آموزش زمان بندی و حالت های مختلف قابل تنظیم آن ، نمایش باتری و تنظیم دنده از دیگر کاربردهای آن است.مناسب برای بیماران همی بلژیک با اختلال عملکردی و افرادی که بعد از سکته توانایی حرکت دست خود را از دست داده اند، میباشد. این دستکش می‌تواند از سفتی انقباضی تاندون‌های بازکننده مچ و بازکننده مچ (به نام فلج ترمیم جانبی) جلوگیری کرده و آن را اصلاح کند. به طور موثر خستگی دست، سفتی مفصل انگشتان و درد را تسکین می دهد.

سکته مغزی یکی از دلایل عمده و شناخته شده در بروز ناتوانی های حرکتی در بزرگسالان است و توان بخشی دست پس از سکته مغزی ، بخشی چالش انگیز از پروسه درمانی پس از سکته مغزی است. مطالعات بسیاری تایید کننده اند که سیگنال های حسی مانند ورودی های حسی بینایی به قسمت هایی از مغز مرتبط می شوند که تعدیل کننده عملکرد و تحریک پذیری هستند و می توانند توانایی های حرکتی بیمار را بهبود بخشند. از این رو HOH با کمک گرفتن از بینایی بیمار ، سیگنال EMG را به سمت انگشتان دست هدایت می کند.

افرادی که می توانند از دستکش ریاتیک توانبخشی استفاده کنند

  • مشکلات شناختی

یکی از کارهای مفید دیگری که می توانید حین استفاده از ربات توانبخشی دست، انجام دهید فیزیوتراپی و ماساژدرمانی است. بهتر است این کار را تحت نظر دکتر انجام دهید. 

فیلم راهنمای خرید دستکش رباتیک توانبخشی 

اگر می خواهید بدانید که دستکش رباتیک توانبخشی چیست و چطور کار می کند و قصد خرید این محصول را دارید می توانید فیلم راهنمای خرید دستکش رباتیک توانبخشی را مشاهده نمایید.

مقالات مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *