ویژگی ماساژور برقی

ویژگی های ماساژور برقی
زمان مطالعه: 9 دقیقه

ویژگی ماساژور برقی چه چیزهایی می باشد؟ 

همه ما زندگی بسیار خسته کننده و استرس زایی را در محل کار و زندگی خود سپری می کنیم که در برخی موارد سبب دردهای عضلانی ، بدنی و آثاری از خستگی و کوفتگی همیشگی در پی دارد، اما چطور باید خود را از شر این دردهای پایان ناپذیر خلاص کرد؟

از دستگاه ماساژور اکنون میلیون ها نفر برای درمان انواع بیماری ها و همچنین ایجاد آرامش و فعالیت های تناسب اندام استفاده می کنند. به طور یقین چنین استفاده گسترده ای، به دلیل فواید دستگاه ماساژور است. اینها را می توانید در هر زمان و هر مکان ( بسته به اندازه) و با امکان دسترسی بالا و راحتی در استفاده،  به طور کلی این دستگاه های به صورت برقی و شارژی مورد استفاده قرار می گیرند.

مهم ترین ویژگی ماساژور برقی

ماساژور برقی چیست؟ ، وسیله ای برای انجام ماساژ با قابلیت دسترسی راحت در هر زمان است که بهترین راه برای از بین بردن درد عضلات، ایجاد آرامش و لذت را فراهم می کند. پس بیایید با آن روبرو شویم، حتی اگر از علاقه مندان به ماساژ هستید و یا به دلایل پزشکی نیاز به استفاده از یک دستگاه ماساژور برقی دارید، زمان را از دست ندهید.

به جای حضور مداوم در مراکز ماساژ و یا استخدام یک ماساژور حرفه ای، به راحتی می توانید ماساژ را به خانه، محل کار و هر محیط دیگری بیاورید.

معرفی انواع ماساژور

ماساژور برقی

به دلیل قابلیت استفاده راحتشان این مدل از ماساژورها مورد استقبال بسیاری از افراد قرار دارند، به علاوه این مدل ها نیاز به صرف انرژی فرد ندارند. این انواع دستگاه ماساژور که به راحتی قابل حمل و جا به جایی هستند، می توانند در منزل و محل کار و حتی درون اتومبیل مورد استفاده قرار گیرند و علاوه بر ماساژ نقطه مورد نظر باعث گرم کردن آن و در نتیجه احساس آرامش فرد می شوند.

ماساژور دستی

جزو مدل های اولیه ماساژور هستند که با کمک نیروی دست و یا باطری کار می کنند. از آنجایی که این ماساژورها معمولا به انرژی برق نیاز ندارند، در هر موقعیتی قابل استفاده هستند. به علاوه این ماساژورها به دلیل وزن کمی که دارند مورد توجه بسیاری از افراد قرار دارند.

معرفی ماساژور برقی

وسیله ای برای ماساژ دادن با قابلیت دسترسی آسان در هر زمان است که بهترین راه برای از بین بردن درد عضلات، ایجاد آرامش و لذت را ایجاد می کند. که می توانید آن را در هر زمان و هر مکان ( بسته به اندازه) و با امکان دسترسی بالا و راحتی در استفاده، به طور کلی این دستگاه های به صورت برقی و شارژی مورد استفاده قرار می گیرند.

آشنایی با ویژگی ماساژور برقی

  • مزایای گزارش شده از دستگاه های ماساژور بدن شامل: بهبود سلامت استخوان و عملکرد عضلانی است. افزایش میزان تراکم استخوان در زنان بعد از یائسگی گزارش شده است.
  • در آزمایش های مشخصی از مردان و زنان مسن تر، استفاده از دستگاهی ماساژور برقی به طور قابل توجهی قدرت عضلات را برای بازیابی انرژی برای فعالیت های دوباره را بهبود می بخشد .
  • مزایای عصبی و عضلانی دستگاه های ماساژور بدن به طور معنی داری بیشتر از تمرین های مقاومتی در برخی مطالعات بود. برخورداری از این دستگاه ها نیز بهبود معیارهای تحرک، راه رفتن و تعادل را شامل می شود.
  • استفاده از دستگاه های ماساژور بدن ممکن است برای افرادی که تمایلی به انجام آن ندارند، جذاب باشد.
  • چربی سوزی و تناسب اندام
  • ساخت عضله
  • افزایش تراکم استخوان
  • سفت مردن پوست و عدم افتادگی
  • کاهش سلولیت و تولید کلاژن طبیعی بدن را افزایش می دهد
  • کاهش فشار خون بالا
  • زمان بازیابی پس از تمرین را کاهش دهید.
  • به طور چشمگیری انعطاف پذیری را افزایش می دهد: با توجه به جریان خون بهتر، حرارت دادن به ماهیچه ها و رفلکس کشش تاندون بدن بسیار راحت تر می شود.
  • بهبود احساس تعادل و هماهنگی: گیرنده های کل بدن در همان زمان تحریک می شوند که منجر به بهبود هماهنگی عضلات مربوطه می شود و در عین حال احساس تعادل بیشتر را فراهم می کند.
  • کاهش استرس: باعث خلق و خوی بهتر و حس آرامش می شود.ماساژ به شما کمک می کند که آرام باشید.
  • کمک به بی خوابی
  • درمان بیماری هایی نظیر سرطان و ام اس  MS

ماساژورهای بازار بر اساس کاربرد به چندین دسته تقسیم می شوند. برخی از ماساژورها کاربرد اختصاصی دارند. برای پا، کمر، شانه و گردن، دست، نشیمنگاه، سر، گردن، چشم و کل صورت ماساژورهای اختصاصی وجود دارد. برخی از ماساژورها هم به صورت عمومی برای کل بدن استفاده می شوند؛ اما کاربرد خاص ماساژورهایی که مخصوص گردن، پا، کمر و … تولید می شوند را ندارند؛ مگر این که از صندلی های ماساژ برقی استفاده کنید که همزمان تمام قسمت های بدن را درگیر می کنند.

بر اساس کاربرد و عملکرد دستگاه، ماساژورها تقسیم بندی متفاوتی نیز دارند. مثلا برخی از آن ها به صورت پوشیدنی تولید می شوند و مستقیم روی موضع قرار می گیرند. ماساژورهای ناحیه چشم و صورت از این نوع هستند و می توانید حرارت تولیدی توسط دستگاه را متناسب با نوع پوست صورت و حساسیتی که دارید تنظیم کنید.

در کنار ماساژورهای پوشیدنی برخی از مدل ها به صورت مادون قرمز و بدون نیاز به تماس با پوست طراحی می شوند. به این شکل که شبیه به یک ماسک با حفظ فاصله مشخص از پوست طراحی می شوند و روی موضع قرار می گیرند. حرارت تولید شده توسط این دستگاه ها به صورت مستقیم زیر پوست نفوذ می کند و از این طریق تاثیرگذاری چشمگیری روی افزایش خونرسانی به موضع ایفا می کند.

کاهش درد : رها شدن از درد و کاهش آن یکی از مهم ترین دلایل استفاده ازاین دستگاه ها می باشد. شما می توانید با استفاده از این وسایل، از درد های ناحیه پشت کمر، دست، گردن و … رها شوید. آرامش عضلات و گردش خون با ماساژ درمانی، یکی از دلایل مهم استفاده از این دستگاه ها می باشد.

بهبود گردش خون : استفاده از این دستگاه باعث افزایش گردش خون و انتقال بهتر مواد مغذی و اکسیژن به سلول عضلانی می شود و از این طریق باعث حس بهتر و درد کمتر در نواحی مورد نظر می شود.

بهبود سیستم عصبی فرد : سیستم عصبی با استفاده از تکنیک های ماساژ آرام تر می شوند. ماساژ باعث ترشح آندروفین در بدن شده که در نتیجه حس خوبی را در فرد منتقل می کند کاهش اضطراب و استرس از عوامل مهم استفاده از این دستگاه ها می باشد.

خواب راحت تر : استفاده از این دستگاه ها قبل از خواب، کیفیت خواب بهتر شده و فرد خواب عمیق و بهتری را تجربه می کند. عواملی مانند یائسگی در زنان، باعث می شود کیفیت خواب آنها پایین آمده و فرد دچار بی خوابی شود، طبق نتایج به دست آمده استفاده از دستگاه های ماساژ قبل از خواب می تواند کیفیت خواب را بهبود ببخشد.

معرفی بهترین ویژگی ماساژور برقی

در نظر گرفتن سن و شرایط جسمی

نتایج متفاوتی از ماساژ دهنده ها در افراد با سنین مختلف و شرایط فیزیکی ثبت شده است. عضلات با بالا رفتن سن، ضعیف می شوند و نمی توانند ماساژ سنگین یا عمیقی را نسبت به عضلات یک فرد جوان تر تحمل کنند.

در عین حال وضعیت فیزیکی کاربر در انتخاب یک ماساژور برقی موثر است. زنان باردار، افرادی دچار صدمات عمیق و یا افرادی که دارای مشکلات قلبی هستند، نمی توانند از هر ماساژوری استفاده کنند و محصولات ویژه ای برای آنها وجود دارد.

بررسی کنید آیا ماساژور مناسب است

به طور کلی ماساژورهای برقی برای استفاده بسیار ساده هستند. شکل این دستگاه ها باید طوری طراحی شوند که بدون هیچ گونه مشکلی بتواند بخش های مورد نظر بدن را ماساژ دهند. قابلیت شارژ شدن و بی سیم  بودن، بهترین گزینه برای استفاده در خانه و دیگر مکان ها است، با چنین دستگاهی می توانید به سخت ترین مناطق بدن دسترسی پیدا کنید.

مقدار مصرف برق را بررسی کنید

ویژگی ماساژور برقی چیست؟ باید بدانیم که ماساژور های الکتریکی برای شروع کار از برق استفاده می کنند. مقدار قدرت مورد نیاز ماساژور متناسب با ماهیت هر ماساژور متفاوت است. ماساژ عمیق نیاز به قدرت بیشتری نسبت به ماساژ ملایم دارد.

به همین ترتیب یک دستگاه چند منظوره که بخش های بیشتری از بدن را در یک زمان ماساژ می دهد (مثل: صندلی ماساژور) نسبت به یک ماساژور ساده (مثل: ماساژور زانو  ) که تنها برای یک قسمت از بدن طراح شده است، قدرت بالاتر و برق بیشتری مصرف می کند. تحقیق کامل در مورد مقدار نیاز مصرف برق امری بسیار ضروری است.

مقدار هزینه ای که در نظر دارید را انتخاب کنید 

عامل قیمت در خرید ماساژور برقی یکی از مهم ترین ویژگی ماساژور برقی می باشد. قیمت های مختلفی در بازار برای انواع این دستگاه ها وجود دارد. توصیه می شود قبل از سرمایه گذاری، جستجویی کامل در بازار داشته باشید. برخی از فروشندگان محصولات با کیفیت پایین را با قیمت بالا ارائه می کنند. قیمت همیشه باید برای ارزش واقعی پرداخت شود.

همچنین پیشنهاد نمی شود یک دستگاه ماساژور ارزان قیمت برای صرفه جویی در هزینه را خریداری کنید. به عنوان مثال صندلی های ماساژور گران ترین هستند، اما برای یک سرمایه گذاری بلند مدت بسیار مفید هستند و بهترین تجربه ماساژ را ارائه می دهند، ولی ماساژورهای دستی می توانند در حین کاربردی بودن، هزینه کمتری را نیز بر دوش خریدار بیاندازد.

آشنایی با ویژگی ماساژور برقی

از سوی دیگر بالشتک های ماساژ از قیمت های پایین تری برخوردار هستند. ماساژور های گردن و شانه، یکی از تجهیزات عالی برای کاهش درد شانه و گردن و اسپاسم عضلات هستند که قیمت بسیار مناسبی دارند.

وزن کم، مهم ترین ویژگی ماساژور برقی 

انواع ماساژور در بازار برای اهداف مختلف در دسترس هستند. هر دستگاه در عملکرد و وزن متفاوت است. وزن عاملی است که می تواند استفاده از ماساژور را دشوار کند. همیشه پیشنهاد می شود مدلی سبک وزن را انتخاب کنید زیرا استفاده از ماساژور سنگین ممکن است در اندازه ظرفیت فرد نباشد.

ماساژورها بر اساس نوع حرکت و نحوه ماساژ به دو دسته ضربه ای و لرزشی تقسیم می شود. مدل های لرزشی هم طرفداران بیش تری دارند و هم استفاده از آن ها راحت تر است. به این شکل که سری دستگاه روی موضع قرار می گیرد، می لغزد و از این طریق حرکات ماساژ سنتی را شبیه سازی می کند.

ماساژورهای لرزشی برای تمام نقاط بدن قابل استفاده هستند. عملکرد صندلی های ماساژور هم لرزشی است و با همین مکانیسم روی عضلات مختلف بدن تاثیر می گذارند. به جز ماساژورهای لرزشی انواع ماساژور ضربه ای نیز در بازار وجود دارد. مدل های ضربه ای به صورت منظم ضرباتی را به عضلات وارد می کنند و از این طریق خستگی ناشی از گرفتگی و فشار زیاد روی عضلات را برطرف خواهند کرد. مدل های ضربه ای برای نواحی خاصی از بدن مثل پا، پشت ران و پشت بازو طراحی می شوند.

ماساژوری که یکبار خریداری شده، قرار است مدت زیادی کار کند. همچنین معمولا دیده می شود که یک دستگاه، نیاز بسیاری از افراد (برای مثال: مورد استفاده برای تمام اعضای خانواده) را برآورده کند.

بنابراین تصمیم منطقی برای انتخاب یک ماساژور که از مواد با دوام ساخته شده است مهم است. در مورد مدل های برقی، قدرت موتور باید بسیار طولانی باشد تا بتواند طول عمر بیشتری داشته باشند.

یکی دیگر از مهم ترین ویژگی ماساژور برقی اطمینان از ایمن بودن محصول می باشد. 

یک دستگاه ماساژور برقی باید تمام معیارهای تعیین شده برای ایمنی در هنگام استفاده را برآورده کند. خریدار باید از انتخاب یک مدل دستی یا الکتریکی مطمئن باشد که برای هر کسی، خانواده و مخصوصا کودکانش مضر نباشد. در صورتی که از مواد ارزان استفاده شود ممکن است شوک الکتریکی در هنگام استفاده از ماساژور وجود داشته باشد. خرید ماساژور از فروشنده مجاز و قابل اعتماد نیز ممکن است به یک محصول ایمن کمک کند.

 

مقالات مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *